janenannekeusa2.reismee.nl

Jackson Hole 2

Jackson Hole, 14 mei 2018. Prachtige dag

Deze morgen dachten we dat er een gondel naar boven ging in Teton Village, dus niet. Op 19 mei gaat de eerste maar dan zijn we al verder.
Doorgereden naar de Zuid ingang van het Teton Park en net toen we er in reden zagen we de eerste Osprey op een nest zitten. Verder gereden naar The Laurance S. Rockefeller wandelgebied. Daar hebben we een wandelroute gelopen naar Phelps Lake van 6,5 km en zichzachend omhoog en weer naar beneden. Bij het meer was het mooi, heerlijk rustig op een paar Canadees ganzen na die af en toe te keer gingen. En van die kleine grondeekhoorntjes die rond je heen liepen. Op de terugweg liepen we parallel met de waterstroom naar beneden en kwamen een nest van Osprey's tegen in de top van een denneboom. Er vloog er net een weg en kwam even later terug met een tak en gaf die aan het vrouwtje. Toen mocht hij eieren stempelen en ging hij weer stroomafwaarts en zagen we hem in een boom zitten en naar het water duiken waar hij een vis te pakken had. Beren hebben we ook vandaag niet gezien. Wel nog een paar herten.
Na de wandeling zijn we naar Jackson Hole gereden en hebben nog wat in het dorp rond gekeken
Morgen rijden we via Yellostone National Park naar het Pahaska Tepee Resort net 3 km buiten de Oost ingang van Yellostone.
Weet niet hoe zit met Wifi, ze hebben het wel maar hoe sterk. ?

Marie

Wat leuk dat jullie die Ospreys hebben zien nestelen, en stempelen Geweldig!,?