janenannekeusa2.reismee.nl

Basalt

Dinsdag 8 mei 2018
Grand Junction naar Basalt

Vanmorgen vertrokken, na eerst weer even getankt te hebben, richting Basalt een klein stukje over de sneweg Hwy 70 en bij afslag 49 de Scenic Byway 65 op. Ook hier weer rijden tussen en over de bergen met haarspeld bochten naar boven en naar beneden.
Prachtige vergezichten, zie je voor je een berg met sneeuw en even later rij je zelf op de weg met aan beide zijden nog volop sneeuw. Daar boven was het fris, zo'n 10 - 12°C. Maar we zagen daar wel twee keer een grote marmot oversteken. Die zijn wel 50 cm groot.
Later rij je weer door het dal en is weer 28°C. en zie je van die grondeekhoorns vlak voor je oversteken. Over de Scenic Byway 133 kwamen we een trein tegen met twee locks er voor en zo'n 400 mtr verder erachter nog een lock. Die waren kolen aan het laden bij Mountain Coal. Het is er ook een mijngebied.
Rond haf drie waren we in Basalt en konden we in ons hotel.
Na het eten zijn we nog wat gaan wandelen en zagen even later een paar Turkeys Vulture boven ons cirkelen en naar een boom vliegen verderop. We zagen er wel een stuk of twintig in die boom zitten. Morgenavond maar even met de telelens gaan kijken.
Morgen zijn we ook nog hier maar gaan we in Aspen kijken.

Marie

Hoi Anneke en zjan, dus jullie zijn weer sneeuw tegengekomen. Maar gelukkig maar voor even , en ook weer veel gezien op jullie weg. Superrr ??