janenannekeusa2.reismee.nl

Cheyenne/Estespark

Estes Park Colorado, woensdag 23 mei 2018,

Met een lekker zonnetje zijn we vanmorgen vertrokken uit Cheyenne naar Estes park bij het Rockey Mountain National Park. Via Wellington en Fort Collins gingen we de Scenic Way 34 op, na een klein uurtje kwam er een bord dat de weg verder naar Estes park afgesloten was. Bij het tankstation nog even nagevraagt, afgesloten donderdag morgen 04:00 gaat hij weer open. Zelfde weg terug tot de Hwy 287 en daar de richting van Estespark op.
Daar kwamen we rond twaalf uur aan en zijn we het park in gereden, zagen direct een kudde Elks(grote herten) langs de weg.
We waren nog te vroeg voor de Lodge, hebben daar de auto geparkeerd en zijn naar het dorp gelopen langs de bergstroom. Tegen de avond wilde we naar de andere kant van het dorp om wat te eten, staken er Elks over naast onze Lodge en gingen naar het gras en het water. Aan de andere kant daar ook weer een stuk of wat Elks die de weg over staken. Die blijven eerst rustig kijken aan de kant van de weg en steken dan kalm over. Worden ook zelden aangereden omdat ze kalm oversteken. Een hert springt de weg over, vandaar dat ze het meest aangereden worden.
Morgen nog een dag hier.

Carin & Eric

Jammer dat de #34 dicht was , het stuk van Loveland naar Estes is een mooi stukje weg door de Big Thompson Canyon...Veel plezier verder !