janenannekeusa2.reismee.nl

Sheridan

Sheridan, Wyoming 18 mei 2018

Na het ontbijtzijn we vertrokken richting Sheridan. een paar kilometer verder hebben we meer wild gezien dan 3 dagen Yellow Stone National Park. Binnen een paar honderd meter zagen we 3 Grizzly beren langs de weg, een moeder met 2 jongen. Die waren 1 of 2 jaar oud. Iets verder op de weg bij een monument voor Firefighters die omgekomen waren bij een bosbrand zagen we een Mountain Goat op de berg. Later liepen er 3 Bizons langs de kant van de weg en zagen we een Osprey een bad nemen in een beekje.
Af en toe had je bijna vlakke stukken en kon je eindeloos ver kijken, een prairie met herten, wilde paarden, Pronghorns en dan weer koeien.
Over de Scenic Byway 14 met haarspeld bochten stijgende en dalende wegen van soms meer dan 8 %. Maar het was prachtig rijden tussen en over de bergen.
Rond vier uur waren we bij ons motel in Sheridan en ben ik begonnen met de foto's.
Morgen naar Rapid City

waipiti

Waipiti, 17 mei 2018

Het weer is goed deze morgen, zonnig maar wel fris.
Lekker uitgeslapen tot half acht anders is het meestal zeven uur.
Zijn nu naar de West kant gereden van het park, onderweg wel gestopt bij uitzichtpunten en die zijn er genoeg. Dit is een lager gelegen gebied waar je bijna geen sneeuw zag. Hoger gelegen wegen waren nog afgesloten. We hoopten dan ook wat ander wild te zien dan de Bisons en de raven. Maar helaas niets gezien. Bij Canyon Village zijn we nog even in het Visitor Educatie Center wezen kijken, mooie film over het Yellowstone Park.
Morgen naar Sheri dan.
Kunnen er weer foto's over gezet worden.
Als we terug komen uit het park, gaan we even buiten bij de hoofdingang van de lodge staan, daar is dan wel wat ontvangst om even de post te bekijken, maar niet genoeg om foto's te versturen.

Pahaska Tepee resort2

Waipiti, woensdag 16 mei 2018
Moet even wat recht zetten, we zijn hier 3 nachten dus vrijdagmorgen rijden we naar Sheridan.
Deze dag zijn we weer naar het Yellowstone Park geweest, naar Canyon Village bezoekers centrum. Hier wat rond gesnuffeld en naar het uitkijkpunt van de hoge en de lage watervallen geweest. Daar in de Canyon of the Yellowstone River heb je een recht opstaande rotspunt waar een nest van een Osprey zit. Negen jaar geleden waren we hier zat er ook een Osprey op.
Bij de het Norris Geyser Basin en bij de Mud Volcano Area heb je van die Mudpots waar stoom uit de grond komt en soms erg naar zwavel stinkt. Overal waar je rijd zie je wilde Bisons zelfs bij die stinkende Mudpots. Alleen beren hebben we nog niet gezien, nu ligt er op deze hoogte nog steeds sneeuw, niet alleen langs de weg van het schuiven maar ook tussen de bomen. In de loop van de middag op weg naar onze lodge ging het regenen.
Morgen nog een dagje Yellowstone Park.

Pahaska Tepee resort

Waipiti, 15 mei 2018
Nadat we vanmorgen nog wat boodschappen hebben gedaan zijn we via de Hwy 191 langs Teton park naar het Yellowstone Park gereden. Langs de wegen nog volop sneeuw. Zijn naar de Old Faithful Geyser gereden, daar hebben we ca. 45 minuten moeten wachten tot hij ging spuiten. Je kan daar zitten en het was lekker in het zonnetje.
Langs het Yellowstone meer, die nog vol lag met ijs, en met diverse stops voor het uitzicht met bisons langs de kant van de weg waren we rond 16:45 uur bij onze Lodge.
Het internet is niet geweldig, als je iets wilt versturen moet je naar het hoofdgebouw.
Kijken morgen wel verder.

Jackson Hole 2

Jackson Hole, 14 mei 2018. Prachtige dag

Deze morgen dachten we dat er een gondel naar boven ging in Teton Village, dus niet. Op 19 mei gaat de eerste maar dan zijn we al verder.
Doorgereden naar de Zuid ingang van het Teton Park en net toen we er in reden zagen we de eerste Osprey op een nest zitten. Verder gereden naar The Laurance S. Rockefeller wandelgebied. Daar hebben we een wandelroute gelopen naar Phelps Lake van 6,5 km en zichzachend omhoog en weer naar beneden. Bij het meer was het mooi, heerlijk rustig op een paar Canadees ganzen na die af en toe te keer gingen. En van die kleine grondeekhoorntjes die rond je heen liepen. Op de terugweg liepen we parallel met de waterstroom naar beneden en kwamen een nest van Osprey's tegen in de top van een denneboom. Er vloog er net een weg en kwam even later terug met een tak en gaf die aan het vrouwtje. Toen mocht hij eieren stempelen en ging hij weer stroomafwaarts en zagen we hem in een boom zitten en naar het water duiken waar hij een vis te pakken had. Beren hebben we ook vandaag niet gezien. Wel nog een paar herten.
Na de wandeling zijn we naar Jackson Hole gereden en hebben nog wat in het dorp rond gekeken
Morgen rijden we via Yellostone National Park naar het Pahaska Tepee Resort net 3 km buiten de Oost ingang van Yellostone.
Weet niet hoe zit met Wifi, ze hebben het wel maar hoe sterk. ?

Jackson Hole 1

Jackson Hole, 13 mei 2018 Goed weer beetje fris maar met zon
Vandaag zijn we naar het Grand Teton Park gereden waar we onderweg al dieren tegen kwamen, een paar van die grote marmotten en Elke(grote herten) die bij huizen in de tuin liepen. In het park zelf zijn we niet veel dieren tegen gekomen, je hebt er wel mooie uitzichten op het meer en de bergen. Zelfs geen beren, er loopt een moeder beer met twee jongen rond volgens de meneer in het bezoekerscentrum. Het was zondag dus is het drukker dan anders. Buiten het park zagen we bisons lopen.
De Grand Teton Peak is 13.770 feet hoog.(4197 mtr )
Morgen proberen we het nog een keer.

Rock Springs/Jackson Hole

Jackson Hole, 12 mei 2018 8°C bewokt en regen.
Vanmorgen zijn we gaan ontbijten tegenover ons motel bij de IHOP, een zaak waar je heerlijke Pancakes kan eten. Ik had 4 pancakes met blauwe bessen en een dot slagroom erboven op. An had 3 pancakes gewoon met stroop.
Na nog even getankt te hebben zijn we de 191 opgereden richting Jackson Hole, onderweg zagen we diverse roofvogels en hele kuddes met ProngHorns (soort Antilope). Er lagen langs de weg ook diverse dood gereden herten en ProngHorns. Die vrachtwagens stoppen er niet voor die denderen door, je mag er 70 mile rijden( 110 km/uur) en dan komen ze je nog voorbij. Als het kan stoppen we ergens langs de kant tot ze voorbij zijn. En net voor Jackson zagen we weer een Bald Eagle vliegen, gelukkig ging het op een paal zitten en konden we een foto maken. Voor Jackson heb je de Hoback River een bergstroom die nu naar beneden denderde met veel water, we zagen een huis dat rondom in het water stond. maar doordat de fundering hoger was bleef het binnen droog.
Het was 14:15 uur toen we bij het hotel aankwamen en gelijk konden inchecken.
Op het ogenblik regent het hier aardig. 18:00 uur
Hier blijven we 3 nachten. Morgen gaan we Grand Teton Park in. Er wordt gewaarschuwd voor de beren die actief zijn en dat wandelaars met meer dan 3 personen moeten zijn en veel geluid moeten maken.
Kijken of we beren kunnen spotten vanuit de auto natuurlijk.

Vernal/Rock Springs

Rock Springs 11 mei 2018
Vanmorgen uit Vernal vertrokken via de 191, bij een uitkijk punt zijn we een onverharde weg ingereden en kwamen daar op het pad een stuk of 10 herten die het pad snel oversprongen. Bij de Flaming Gorge Dam zijn we gestopt en hebben een tour over de dam gelopen met een vrouwelijke gids. Zij was van Hollandse afkomst en was pas nog in Vaardingen geweest.
Er vlogen ook diverse Turkey Vulture en zagen we twee Osprey's, volgens de gids hebben die een nest op het eilandje.
Later zijn we de 44 uitgereden naar Manila, onderweg zagen we nog een stuk of twaalf herten, een was er overgestoken maar de rest trok zich terug tussen de bomen omdat wij bleven staan kijken. Een prachtige weg over en tussen de bergen, zagen wel de Balt Eagle zweven net voor Manilla. Daar de 530 op naar Green River en vandaar naar Rock Springs.
Na Manila begon het te regen en daalde de temperatuur tot 6°C. Dus nu zitten we in Rock Springs met lange broek en trui.
Anneke heeft de was gedaan en ik dit verhaal.