janenannekeusa2.reismee.nl

Basalt/Vernal

Basalt, 9 mei 2018 en 28°C
De tweede dag in Basalt zijn we na het ontbijt naar Aspen gereden, een duur skioord in de winter en een half uur rijden van Basalt. We zijn eerst naar het John Denver Sanctuary gereden. Een leuk park met veel waterpartijen en grote stenen waar sommige van John's songteksten opstonden. Zoals Wind Song, The Eagle and the Hawk en nog meer.
Later zijn we het stadje ingelopen en hebben er naar winkeltjes gezocht, bijna alles was dicht, we vonden nog 1 winkel die open was en hebben er een 20 minuten staan praten met een Spaanstalige. Ze vroeg waar wij vandaan kwamen en vroeg honderd uit over Nederland, wat we aten,wat er te zien was, hoe het land eruit zag. Leuk gesprek gehad. Moesten we afbreken omdat er andere mensen kwamen. Zij zei dat iedereen met een winkel nu met vakantie waren omdat ze heel de winter open zijn.
Zijn we maar weer terug gereden naar Basalt en zijn we tegen de avond naar de boom gaan kijken waar de Turkey Vulture in gingen landen. Het waren er nu niet zo veel, stuk of 6 maar.
Morgen naar Vernal.

Vernal, 10 mei 2018 en 28°C tot 32°C

Na het ontbijt zijn we via Glenwood Springs naar Rifle gereden en daar bij de Grote Supermarkt boodschappen gedaan, vooral weer water, 24 flesjes. Want je drinkt wat af met dit weer, op tv was dat dit een hitte record was voor de tijd van het jaar.
Over de scenic byway 13 zijn we eerst naar het Dinosaurus park gereden, was mooi daar.
Daar hebben ze skeletten van dino's bloot gelegd die tegen de rotswand lagen en daar hebben ze een mooi gebouw overheen neer gezet.
Dan naar Vernal waar we rond 16:00 uur aankwamen, en zijn we de Hottub ingegaan. Lekker ontspannen.
morgen gaan we naar Rock Springs.

Basalt

Dinsdag 8 mei 2018
Grand Junction naar Basalt

Vanmorgen vertrokken, na eerst weer even getankt te hebben, richting Basalt een klein stukje over de sneweg Hwy 70 en bij afslag 49 de Scenic Byway 65 op. Ook hier weer rijden tussen en over de bergen met haarspeld bochten naar boven en naar beneden.
Prachtige vergezichten, zie je voor je een berg met sneeuw en even later rij je zelf op de weg met aan beide zijden nog volop sneeuw. Daar boven was het fris, zo'n 10 - 12°C. Maar we zagen daar wel twee keer een grote marmot oversteken. Die zijn wel 50 cm groot.
Later rij je weer door het dal en is weer 28°C. en zie je van die grondeekhoorns vlak voor je oversteken. Over de Scenic Byway 133 kwamen we een trein tegen met twee locks er voor en zo'n 400 mtr verder erachter nog een lock. Die waren kolen aan het laden bij Mountain Coal. Het is er ook een mijngebied.
Rond haf drie waren we in Basalt en konden we in ons hotel.
Na het eten zijn we nog wat gaan wandelen en zagen even later een paar Turkeys Vulture boven ons cirkelen en naar een boom vliegen verderop. We zagen er wel een stuk of twintig in die boom zitten. Morgenavond maar even met de telelens gaan kijken.
Morgen zijn we ook nog hier maar gaan we in Aspen kijken.

Grand Junction

Maandag 7 mei 2018

Vanmorgen vertrokken uit Bluff na het ontbijt en de Hwy 191 op gereden tot La Sal Junction. Daar de Scenic ByWay 46 op tot aan Naturita. Bij La Sal zagen we in de berm 2 arenden zitten, wij in de ho houders en achteruit, vlogen even weg maar kwamen weer terug en gingen in de boom zitten. Wij dachten dat er een kadaver lag maar het stikte daar van de marmotten, overal waar je keek zag je van die gaten in de grond en doken ze in het gat. Bij Naturita zijn we linksaf de Hwy 141 op gereden door de canyon met prachtige bergen en soms mooie uitzichten.
Rond 15:30 uur kwamen we bij ons hotel in Grand Junction.
Hier lukt het wel om foto's over te zetten, dus let op.
Morgen rijden we naar Basalt

Bluff2

Zondag 6 mei 2018
Bluff, vandaag 28 tot 31°C
Vanmorgen na het ontbijt zijn we ca 24km teruggereden op de Hwy 163 en zijn daar de Valley of the Gods in gereden, een heel mooi park tussen de rode rotsen. Je ziet er verschillende rotsformaties met op de top een rotsblok waarvan je denkt dat komt elk moment naar beneden vallen. Met ook open velden waar koeien lopen. De weg erdoor is een gravel weg dus toen we er uit kwamen zag je een rode wagen in plaats van een witte.
De weg zelf is ca 27 km lang en eindigt op Hwy 261. Die zijn we opgereden en gingen via haarspeldbochten naar boven, daar had je een prachtig uitzicht over de hele Valley.
We zijn toen doorgereden naar het Natural Bridges National Monument en hebben er verschillende door de natuur gemaakte stenen bruggen gezien.
Aan het eind van de middag waren we weer bij ons hotel.
Foto's kan ik niet downloaden omdat dit traag werkt. Hoop morgen beter.
Morgen rijden we naar Grant Junction

Bluff

zaterdag 5 mei 2018

Bluff warm 28°C

Na het ontbijt bij Kelly Place zijn we via Kayenta naar Monument Valley gereden, waar we onderweg nog gestopt zijn voor koffie en thee en bij het visitor centre van MV. Het is een prachtige weg door het rode landschap en waar we diverse stops gemaakt hebben voor foto's. Rond 14:00 uur waren we in Bluff en zijn daarbij het bezoekers centrum gaan kijken over het ontstaan van Bluff. daarna naar het hotel gereden.
Onderweg zagen we nog Turkey Vulture (een soort Gier) en veel raven.
Morgen zijn we nog een dag hier.

Het internet is wel goed hier,maar het downloaden van de foto's gaat traag of helemaal niet. Maar ze komen er aan.

Kelly-place2

Vrijdag 4 mei 2018

Kelly-place

Vanmorgen zijn we een paar uur gaan wandelen hier in de buurt, heel veel cactussen gezien. Over smalle paadjes waar je de diepte in kijkt. Tegen de middag waren we weer terug en hebben nog lekker buiten gezeten op het terras. Wat foto's gemaakt van de Kolibries en andere vogels, later in de middag zijn we nog even naar Cortez gereden en hebben er wat boodschappen gedaan in de grote Walmart.
Nu zitten we lekker op het terras te genieten van de stilte hier en van de vogels. De poezen liggen uitgeteld in de schaduw. Gisteravond zijn we wezen wandelen en kwamen een stuk of 6 herten tegen. Vanavond maar weer gaan kijken.
Morgen rijden we via Kayenta en Monument Valley naar Bluff.
Tot morgen.

Kelly-place

03 mei 2018
Ouray, 08:30, 3° C
Na gisteren de sneeuw was het vanmorgen droog. Koud was het niet ondanks de lage temperatuur. Sommige mensen lopen hier nog in T-shirt.
Hebben eerst nog wat boodschappen gedaan en de koffers ingeladen en zijn toen richting Cortez gereden. Onderweg gestopt voor foto's en eten, prachtige route om te rijden door de bergen. Het had deze nacht nog aardig gesneeuwd op de hoge route want even later reed de sneeuwschuiver voor ons. Deed alleen de bermen nog sneeuwwschuiven. De wegen waren goed begaanbaar.
Rond 15:00 uur waren we bij Kelly's Place. Waren nog iets te vroeg en hebben lekker op het terras gezeten in de zon en genoten van de Kolibries die af en aan vlogen en van de twee poezen die er liepen en gelijk bij ons op schoot kwamen liggen.
Morgen zijn we nog een dag hier.
Tot dan.

Ouray

2 mei 2018
Ouray,
Vanmorgen rond 09:00 uur zijn we na het ontbijt gaan wandelen naar de Ouray Cascade Watervallen. Ouray zelf ligt op 2365 mtr. en wij zijn naar 2438 mtr. gelopen naar de voet van de waterval. Daar vandaan hebben we een wandelpad gelopen de Perimeter Trail, naar een hoogte van 2651 mtr. Volgens ons zo'n 10 km up en down en we deden er vijf uur over. Onderweg zagen we nog diverse soorten vogels waaronder het goudhaantje, Mountain Chickadee( een mezen soort), Steller's Jay(Stellers Gaai) een mooie blauwe vogel met een kuif, roodborst lijster en een mooie boom klever. Bij de Box Canon waterval een grondeekhoorn op de rots bleef mooi zitten. Na dus een flinke wandeling waren we rond 15:00 uur terug bij ons hotel.
Morgen rijden we naar Cortez via de Hwy 550 ook wel de Million Dollar Highway. Een van de mooiste wegen van Amerika.